10 نوع مدل یقه لباس عروس که هر عروسی باید بشناسد

قبل از خرید یا سفارش لباس عروس یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که اطلاعاتی در مورد انواع یقه هایی که در لباس های عروس به کار برده می شوند کسب کنید. به این ترتیب می توانید بهترین مدل یقه ای را که متناسب با اندام شما بوده، سبک شخصی شما را کامل کرده و باعث می شود در روز عروسی تان احساس خارق العاده بودن داشته باشید را پیدا کنید و لباس عروسی تان را راحت تر سفارش دهید. تنوع مدل یقه های لباس عروسی بسیار زیاد است. در این مقاله 7 تا از محبوب ترین یقه های لباس عروس را فراهم کرده ایم که به شما کمک می کند دیدی اولیه نسبت به آنها پیدا کرده و بتوانید مدل محبوب خود را تشخیص دهید.

مدل یقه لباس عروس

یقه ی لباس عروس یکی از جزئیات مهم لباس است که تاثیر چشمگیری در زیبایی شمایل کلی آن دارد. شاید تا به حال کمتر راجب انواع یقه ی لباس عروس نسبت به بقیه ویژگی آن شنیده باشید. ما اینجا هستیم تا شما را با 10 مدل از جذابترین و زیباترین مدل های یقه لباس عروس آشنا کنیم. درادامه با ما همراه باشید تا بدانید هر مدل یقه متناسب با چه نوع اندامی است.

در رابطه با این موضوع بخوانید:مدل های محبوب لباس عروس و اندامهای مناسب برای آنها

  • مدل یقه لباس عروس دکلته:

    معروفترین نوع یقه ی لباس عروس، یقه ی دکلته است. دکلته بازترین مدل یقه است که در آن گردن و سرشانه کاملا مشخص است و به گونه ای طراحی شده که بدون هیچ بندی رو سینه می نشیند. دکلته برای عروس خانم هایی با شانه های پهن مناسب تر است. یقه ی دکلته به افرادی که بالاتنه ی خیلی پر با سینه های بزرگ و یا بالاتنه ی خیلی لاغر با سینه های تخت دارند پیشنهاد نمی شود به طورکلی این مدل برای سینه های متوسط مناسب می باشد.

    انواع یقه لباس عروس

    با یقه ی دکلته می توانید گوشواره های بلند استفاده کنید تا گردن شما را کشیده تر و بلند تر نشان دهد. گردنبند های کوتاه و ظریف بندازید تا زیبایی یقه ی دکلته بیشتر خودش را نشان بدهد. اگر بالاتنه ی لباس عروس شما تزئینات سنگین دارد از گردنبد ساده و اگر بالاتنه ی لباستان ساده است از گردبندی شلوغ تر استفاده کنید.

    • دکلته‌ی راسته: یقه این مدل دکلته به صورت صاف و بدون انحنا برش خورده است. این مدل بیشتر حجم سینه ها را در برمیگرد و آن ها می پوشاند. بزرگی سینه باعث می شود یقه به سمت پایین کشیده شود به همین علت این مدل به کسانی که سینه های بزرگی دارند پیشنهاد نمی شود. به طور کلی یقه ی دکلته راسته برای عروس هایی با اندام مستطیلی، سینه های کوچک، شانه های پهن و بازوهای زیبا می تواند انتخاب مناسب و جذابی باشد.

      لباس عروس یقه دکلته راسته

    • دکلته‌ی قلبی: قسمت بالای سینه در این مدل به صورتی قلبی برش خورده است. این مدل یقه دکلته نسبت به نوع راسته، بازتر و جذاب تر است. این مدل نیز به افرادی با سینه های کوچک و اندام مستطیلی شکل بیشتر توصیه می شود.
      با این مدل یقه گوشواره های بلندی بندازید که کی زاویه دار هستند. زاویه دار بودن اشکالی مثل مربع، مثلث و مستطیل  با انحنای یقه هماهنگی دارد.
      لباس عروس دکلته قلبی
    • دکلته V یا هفتی : یقه دکلته ی V، ترکیبی از مدل یقه دکلته و یقه ی V می باشد.
      لباس عروس دکلته هفتی V
  • دکلته‌ی مخفی:

    این مدل یقه ی دکلته، ترکیبی از یقه ی قایقی و دکلته ی قلبی ست. در این مدل یک حریر نازک قسمت بالای یقه تا نزدیک گردن و شانه ها را می پوشاند. مزیت دکلته ی مخفی این است که بزرگی سینه موجب نمی شود یقه پایین بیاید و عروس خانم مجبور نیست دائما لباسش را بالا بکشد. می توان قسمت توری لباس را با انواع سنگ ها و مروارید ها تزئین کرد و یا با گردنبند کوچکی جلوه ی زیباتری به آن داد.

    یقه لباس عروس دکلته مخفی
    مدل یقه لباس عروس دکلته مخفی
  • مدل یقه هفت یا یقه V :

    یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین مدل یقه ی لباس عروس یقه ی V می باشد زیرا محدودیت استفاده از آن نسبت به سایر مدل ها کمتر است و برای بیشتر افراد با اندام های مختلف مناسب است. همانطور که از اسم آن پیداست شکل یقه در این مدل شبیه هفت یا V انگلیسی است. برش هفتی این مدل می تواند پهنا و ارتفاع متفاوتی داشته باشد یا حتی در پشت لباس به کار برده شود که در ادامه شما را با انواع یقه V آشنا خواهیم کرد و شما می توانید براساس نوع پارچه ی لباس، مکان برگزاری مراسم، فرم اندام و سلیقه ی خودتان یقه ی هفتی مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

    مدل یقه هفت لباس عروس

    به طور کلی یقه ی هفتی باعث کشیده تر دیده شدن چهره، گردن و قد شما می شود پس برای خانم هایی با صورت گرد، گردن کوتاه و قد کوتاه مناسب است. هرچه عمق و ارتفاع برش هفتی بیشتر باشد باعث می شود صورت و اندام شما کشیده تر دیده شود. از آنجایی که یقه ی هفتی بالاتنه را کشیده تر می کند برای شانه های پهن و سینه های بزرگ نیز مناسب است البته لازم به ذکر است که برای افراد لاغر با سینه های کوچک، زیبایی و جذابیت بیشتری را به ارمغان می آورد. این مدل زیبا حتی به عروس هایی با پایین تنه ی بزرگ هم پیشنهاد می شود زیرا توجه را بیشتر به گردن و نیم تنه ی بالایی جلب می کند. با توجه به نکاتی که گفته شد یقه ی هفتی به خانم هایی با فرم اندام ساعت شنی و مستطیل توصیه می شود.

    انواع یقه لباس عروس

    از آنجایی که در این مدل، یقه خیلی باز است می توانید با گوشواره های آویز و گردنبدهای بلند جلوه ای فوق العاده به آن بدهید.

    • یقه هفتی تنگ : وقتی دو طرف یقه از ترقوه ها عبور کند و به گردن نزدیک شود به آن یقه ی هفتی تنگ می گویند.
      لباس عروس یقه هفت V
    • یقه ی هفتی گشاد: اگر دو انتهای یقه از هم فاصله بگیرند و و به شانه نزدیک شوند یقه ی هفتی گشاد پدید می آید. این مدل یقه ی V بازتر است و در آن شانه و سینه شما بیشتر نمایان می شوند که جلوه ای خیره کننده به لباس عروستان می دهد.
      لباس عروس یقه هفت V
  • یقه هفت یا V مخفی

    در این مدل حریر نازکی بین طرفین یقه وی در ناحیه ی سینه وجود دارد. اگر تور بین یقه کار شده باشد جلوه ی خاص تری به لباس عروستان می دهد.

  •  یقیه V یا یقه هفت پشت :

    همانطور که از اسم این مدل مشخص است برش V در پشت آن قرار دارد. این مدل یقه هفتی به تازگی وارد دنیای مد شده است و یکی از آزادترین و شیک ترین مدل های یقه ی لباس عروس است. گردنبد های پشت گردنی می توانند زیبایی این مدل را دو چندان کنند.

    لباس عروس یقه V پشت
    مدل لباس عروس یقه هفتی یا یقه V از پشت
  • لباس عروس یقه مربعی:

    این مدل که در آن برش یقه به صورت زاویه دار و مربعی است، در ناحیه سینه نسبت به سایر مدل ها پوشیده تر است پس یقه ی مربعی برای خانم هایی که نمی خواهند لباسشان خیلی باز باشد می تواند پیشنهاد مناسبی باشد. هرچه عمق برش مربعی بیشتر باشد گردن شما را کشیده تر و باریک تر نشان می دهد. عروس خانم هایی که سینه های کوچکی دارند می توانند

    لباس عروس یقه مربعی

    با پوشیدن لباس عروسی با یقه ی مربعی، بالا تنه ی خود را پرتر نشان دهند.  بنابراین این مدل به خانم هایی با سینه های بزرگ پیشنهاد نمی شود زیرا سینه های آن ها را بزرگ جلوه می دهد. این یقه به علت فرم زاویه دارش برای افرادی با بالاتنه ی پهن و مثلثی مناسب نیست.

  • لباس عروس یقه ی U شکل یا یقه قایقی

    انواع یقه لباس عروس

    فرم یقه در این مدل شبیه U انگلیسی است، که در پشت و جلوی لباس مشابه است. عمق و پهنای برش U به دلخواه قابل تغییر است. استخوان های کتف در لباس عروس هایی با این یقه کاملا در معرض دید قرار می گیرد و به همین علت گردن باریک تر و بلندتر دیده می شود. این یقه به علت داشتن انحنا به افرادی با اندام مستطیلی پیشنهاد می شود.

    لباس عروس یقه U

    همچنین یقه ی U شکل انتخاب مناسبی برای خانم هایی با سینه های کوچک و اندام ورزشکاری است که می خواهند بالاتنه ی زیبای خود را به رخ بکشند. اگر بالاتنه ی پر و سینه های بزرگی دارید مجاز به استفاده از این مدل یقه نیستید مگر اینکه پهنای یقه ی U شکل را کم و عمق آن را زیاد کنید.

  • لباس عروس یقه گردنی

    یقه لباس عروس

    مدل یقه گردنی ترکیبی از یقه ی V و دکلته ی قلبی است. این مدل در سال های نه چندان دور بسیار مورد توجه بود؛ اما امروزه نیز طرفدار خاص خود را دارد. یقه ی گردنی شانه ها را پهن تر و گردن را بلندتر جلوه می دهد پس مناسب عروس خانم هایی با شانه های کوچک است. این یقه برای خانم هایی با فرم اندام گلابی پیشنهاد بسیار خوبی است زیرا با بزرگ تر نشان دادن شانه ها بین پایین تنه و بالاتنه این افراد تعادل زیبایی برقرار می کند.

  • لباس عروس یقه بندی

    یقه ی بندی، دکلته ی راسته یا قلبی است که دو بند به آن وصل شده است که این بند ها از پایین آمدن یقه جلوگیری می کنند. هم از بندهای نازک و هم از بند های پهن می توان در این مدل استفاده کرد. ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر بالاتنه ی بزرگی دارید، بندهای پهن و اگر بالاتنه ی ظریفی دارید، بندهای نازک را در لباس عروستان به کار ببرید. از آنجایی که این مدل هم مانند دکلته باز است، گردن شما را کشیده تر نشان می دهد. به علت باز بودن ناحیه ی گردن و سینه می توانید از گردنبدهای بزرگ و پری برای زیبایی بیشتر استفاده کنید.

    لباس عروس یقه بندی

  • یقه ایستاده

    انواع یقه لباس عروس

    مدل ایستاده به یقه هایی گفته می‌شود که قسمتی از گردن را می‌پوشانند. این مدل یقه لباس عروس مشابه مدل یقه اسکی است. یقه بلند برای عروس هایی که می خواهید ظاهری متواضع و معصومانه داشته باشند مناسب است. این مدل یقه با توری دوزی های رویایی و جزئیات ظریف بسیار زیبا می شود. یقه های ایستاده برای افرادی که صورت کشیده دارند مناسب است چرا که کشیدگی قسمت گردن را از صورت جدا می‌کند. مدل های یقه ایستاده در طراحی لباس عروس های اسلامی و پوشیده کاربرد زیادی دارند.

مدل ها و سبک های دیگری از یقه لباس عروس

برخی از مدل ها کمتر مورد استفاده قرار میگیرد ولی ممکن است شما مایل باشید با انوع دیگری از یقه های لباس عروس نیز آشنا شوید.

یقه دلبری

انواع یقه لباس عروس

در این مدل یقه، آستین ها به جای اینکه روی کتف قرار بگیرند، به روی شانه یا حتی بازوها وصل می‌شوند و خط وسط یقه نسبت به حد آستین ها پایین تر قرار گرفته است. معمولاً عروس هایی که بدنی استخوانی و ترقوه هایی بیرون زده دارند از این مدل استقبال می کنند.. این مدل یقه هم به صورت آستین کوتاه و هم بلند ظاهر خوبی دارد. این مدل یقه همانند مدل قایقی، در حرکت دست ها محدودیتی به وجود می‌آورد که می‌توان با تعبیه کردن یک تکه پارچه کشی در قسمت زیر حلقه آستین این مشکل را نیز حل کرد.

در رابطه با این موضوع بخوانید:همه چیز درباره عروسی پرنسس اوژنی نوه ملکه انگلیس

یقه یک طرفه یا یه کتی

انواع یقه لباس عروس

این مدل یقه نامتقارن و ترند از یک شانه شروع شده و به صورت اریب در بالای سینه قرار می گیرد. بسته به استایلی که انتخاب می کنید یک لباس عروس با یقه یک طرفه می تواند زرق و برقدار، مدرن یا کاملاً رمانتیک باشد.

یقه لباس عروس بیرون شانه (Off-the-shoulder) یا شانه افتاده

انواع یقه لباس عروس

این مدل یقه شانه های شما را کاملاً نشان می دهد و در بالای بازوها و زیر شانه ها قرار می گیرد. این استایل فوق العاده رمانتیک و عاشقانه است. همچنین با مدل مویی که از پشت سر و بالاتر از گردن پیچیده و بافته می شود و گوشواره های آویزن بسیار زیبا می شود. در همین رابطه ببینید : 10 مدل لباس عروس بدون شانه

یقه Scoop

انواع یقه لباس عروس

این مدل یقه در جلو گرد است و یک ظاهر ملایم و زنانه را ایجاد می کند. سپس آستین های شیفون آویزان باعث ایجاد یک حس رویایی و اثیری می شود.

هالتری

انواع یقه لباس عروس

یقه هالتری به دور گردن بسته می شود و برای عروس هایی مناسب است که دارای شانه هایی توپر و درشت هستند. این مدل یقه برای لباس عروس های پشت باز مناسب است و با یقه هفت باز به کار برده می شوند. یقه هالتر می‌تواند با پارچه اصلی لباس عروس طراحی شود و یا با یک متریال نازک تر مثل تور یا حریر، به عنوان یقه تزئینی روی یقه مدل قلبی یا دکلته سوار شود.

یقه جواهری

انواع یقه لباس عروس

این نوع مدل یقه گرد است و بالاتر از استخوان ترقوه قرار می گیرد. مانند گردن بندی است که به دور گردن بسته شده است به همین دلیل به آن مدل جواهری گفته می شود. کاربرد بعدی یقه‌ گرد برای افرادی‌ست که چهره هایی کشیده و استخوانی دارند چرا که این مدل یقه، به گرد نشان دادن صورت فرد کمک می‌کند.

در رابطه با این موضوع بخوانید:5 نوع پارچه شیک برای لباس عروس

یقه ی ملکه آن

یقه لباس عروس

همانطور که از نام این مدل یقه پیداست ، این یقه براساس سبک لباس در دوران سلطنت ملکه آن، در انگلستان است. در این مدل یقه در جلو و پشت لباس قلبی شکل است و اغلب پارچه ی کوچکی شانه ها را می پوشاند. این آستین می تواند پف دار یا ساده باشد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

کالکشن جدید اروپایی از انواع مدلهای لباس عروس کوتاه
اجاره لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس شهریار

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️