هزینه مراسم ختم و ترحیم در تهران

هزینه‌های مراسم ختم و ترحیم در تهران، به پارامترهای مختلفی مانند مکان برگزاری (مسجد یا تالار)، نوع و کیفیت پذیرایی، تعداد مهمانان، خدمات جانبی (مداح، گل‌آرایی، چاپ بنر و …) و سطح تشریفات بستگی دارد.

با توجه به نوسانات قیمت‌ها در بازار، ارائه یک عدد دقیق برای کل هزینه‌های مراسم ختم کار دشواری است. به طور کلی، برای برگزاری یک مراسم ترحیم آبرومند با 100 نفر مهمان در تهران، می‌توانید بین 70 تا 100 میلیون تومان برآورد هزینه در نظر بگیرید.

در این مقاله، به بررسی هزینه‌های مختلف مرتبط با برگزاری مراسم ختم در تهران می‌پردازیم . هدف ما از ارائه این راهنما، کمک به شما برای برنامه‌ریزی دقیق و برآورد درست هزینه‌ها ,برای برگزاری مراسمی درخور شان و منزلت عزیز از دست رفته‌تان است.

برآورد هزینه برگزاری مراسم ختم در تهران
هزینه پذیرایی همراهان بهشت زهرا ( آب، حلوا و خرما )5/1 میلیون
هزینه مداحی برای 45 دقیقه5/1 میلیون
هزینه آگهی و اعلامیه ( 30 عدد )1 میلیون
رزرو تالار ختم و ترحیم50 میلیون
رزرو مسجد3 میلیون
هزینه تاج گل ( به ازای هر عدد )3 میلیون
هزینه میز ترحیم2 میلیون
هزینه سخنران در مسجد5/1  میلیون
سفارش پک ترحیم برای پذیرایی در مسجد5 میلیون
هزینه پرسنل برای پذیرایی ( 4 نفر )1 میلیون

 

هزینه برگزاری مراسم ختم در تهران، به عوامل مختلفی بستگی دارد و می‌تواند از چند میلیون تومان تا ده‌ها میلیون تومان متغیر باشد. در ادامه، قصد داریم به بررسی این عوامل موثر در هزینه‌های ختم و ترحیم بپردازیم تا شما بتوانید با دیدی بازتر برای برگزاری این مراسم برنامه‌ریزی کنید.

هزینه پذیرایی همراهان در بهشت زهرا

بدون شک، هزینه پذیرایی در بهشت زهرا، نقشی اساسی در برآورد کلی هزینه‌های مراسم ترحیم ایفا می‌کند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراسم ترحیم، پذیرایی از مهمانان و همراهانی است که برای وداع با متوفی و ادای احترام به یاد و خاطره‌ی ایشان در مراسم حاضر می‌شوند.
این نوع پذیرایی که به عنوان پذیرایی متداول شناخته می‌شود، شامل مواردی مانند آب معدنی، خرما و حلوا است. هزینه‌ی این نوع پذیرایی با توجه به تعداد مهمانان و کیفیت اقلام پذیرایی، به طور تقریبی بین 1 تا 2 میلیون تومان متغیر خواهد بود.

هزینه پذیرایی همراهان در بهشت زهرا

هزینه مداحی در مراسم ترحیم، یکی از این دغدغه‌ها است. عواملی مانند شهر محل برگزاری، شهرت و سابقه مداح، و زمان اجرای مداحی، بر این هزینه تاثیرگذار خواهد بود.
به طور تقریبی، برای نیم ساعت تا 45 دقیقه مداحی و سوگواری در مراسم ترحیم، باید مبلغی حدود 1.5 میلیون تومان در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: بهترین تالارهای نزدیک بهشت زهرا تالارها و سالن های اختصاصی مراسم ترحیم در محدوده بهشت زهرا

انتخاب مداح مناسب، با توجه به بودجه و سلیقه‌ی شما، نقشی اساسی در ارتقای کیفت مراسم ترحیم و خلق فضایی معنوی و روحانی خواهد داشت.

هزینه چاپ آگهی ترحیم، به عوامل مختلفی مانند تعداد آگهی، نوع کاغذ، ابعاد آگهی، رنگی یا سیاه و سفید بودن و محل چاپ آن بستگی دارد.
به طور میانگین، برای چاپ 30 عدد آگهی ترحیم با ابعاد A4 و به صورت رنگی، باید بطور متوسط حدود 1 میلیون تومان هزینه کرد.

یکی از عوام تاثیرگذار بر هزینه های مراسم ختم در تهران، رزرو تالار ترحیم و پذیرایی می باشد. قیمت رزرو تالار برای مراسم ختم، به عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی تالار، متراژ و ظرفیت آن، نوع و کیفیت پذیرایی، امکانات و خدمات ارائه شده و همچنین روز و ساعت برگزاری مراسم بستگی دارد.
به طور میانگین، برای رزرو تالاری در تهران با ظرفیت 100 نفر و پذیرایی ناهار یا شام، باید حدود 50 میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شود.
انتخاب تالارختم و ترحیم مناسب با توجه به بودجه، سلیقه و تعداد مهمانان، از اهمیت بالایی برخوردار است.
برخی از تالارها، امکانات ویژه‌ای مانند گل‌آرایی، مداحی، سخنرانی و چاپ آگهی ترحیم را نیز ارائه می‌کنند که می‌تواند در صرفه‌جویی زمان و هزینه شما موثر باشد.

قیمت رزرو تالار حیات برای مراسم ختم و ترحیم

بیشتر بخوانید: تالار ختم و ترحیم تهران ، مشاهده لیست کامل همراه با موقعیت مکانی و قیمت منو

از دیگر عواملی که می تواند بر هزینه و مخارج ختم و ترحیم تاثیر گذار باشد رزرو مسجد می باشد. هزینه رزرو مسجد برای مراسم ختم در تهران، به عواملی مانند موقعیت مکانی مسجد، متراژ و ظرفیت آن، امکانات و خدمات ارائه شده و همچنین روز و ساعت برگزاری مراسم بستگی دارد.
به طور معمول، برای رزرو مسجد در موقعیتی مناسب و با ظرفیت متوسط برای برگزاری مراسم ترحیم حدود یک ساعته، باید مبلغی در حدود 3 میلیون تومان در نظر گرفته شود.

هزینه خرید تاج گل می تواند یکی دیگر از هزینه های ضروری ختم و ترحیم باشد. قیمت تاج گل برای ختم در تهران، به عوامل مختلفی مانند نوع گل، اندازه تاج گل، کیفیت گل‌ها، تزئینات و گل‌آرایی و همچنین محل خرید آن بستگی دارد.
به طور میانگین، قیمت یک تاج گل متوسط با گل‌های مرغوب و تزئینات مناسب در گل فروشی‌های تهران از 3 میلیون تومان شروع می‌شود.
البته می‌توان با انتخاب گل‌های ساده‌تر و تاج گل‌های کوچکتر، هزینه را تا حدودی کاهش داد.
برخی از گل فروشی‌ها، امکان سفارش تاج گل به صورت آنلاین و با ارسال رایگان به مسجد یا بهشت زهرا را نیز ارائه می‌کنند که می‌تواند در صرفه‌جویی زمان و هزینه شما موثر باشد.

هزینه تاج گل برای ختم و ترحیم

هزینه‌های میز ترحیم به عواملی مانند قاب عکس، گل‌آرایی، تزئینات، شمع‌ها و همچنین محل اجاره یا خرید آن بستگی دارد.
به طور متوسط، برای اجاره یا خرید یک میز ترحیم ساده با گل‌آرایی متوسط و چند شمع در شهر تهران، باید حدود 2 میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شود.

میز یادبود یکی از هزینه های رایج مراسم ختم

انتخاب سخنرانی مناسب با توجه به شخصیت و جایگاه متوفی، نوع مراسم و بودجه، از اهمیت بالایی برخوردار است.
هزینه سخنران مراسم ترحیم در تهران، به عواملی مانند سابقه و شهرت سخنران،مدت زمان سخنرانی و همچنین محل برگزاری مراسم بستگی دارد.
به طور متوسط، برای دعوت از یک سخنران متوسط برای سخنرانی در حدود نیم ساعت تا 1 ساعت در مساجد تهران، باید مبلغی در حدود 1.5 میلیون تومان در نظر گرفته شود.

از هزینه های جاری مخارج مراسم ختم و ترحیم می توان به تدارک پک برای مهمانان اشاره داشت. هزینه پک ترحیم به عواملی مانند کیفیت و کمیت اقلام، نوع بسته‌بندی و همچنین تعداد پک‌های مورد نیاز بستگی دارد.

پک ترحیم شامل اقلامی مانند خرما، حلوا، میوه، شیرینی، آبمیوه است که به صورت بسته‌بندی شده و با رعایت بهداشت، به مهمانان ارائه می‌شود. به طور متوسط، قیمت هر پک ترحیم با کیفیت متوسط در شهر تهران حدود 50 هزار تومان است.
بنابراین، برای پذیرایی از 100 نفر در مراسم ترحیم، باید حدود 4 میلیون تومان به هزینه‌های مراسم اضافه کرد
با توجه به محدودیت‌ها و قوانین موجود در بسیاری از مساجد، پذیرایی از مهمانان در این مکان‌ها امکان‌پذیر نیست.

به همین دلیل، پک ترحیم به عنوان راه حلی مناسب برای ارائه پذیرایی در مراسم ترحیم در نظر گرفته شده است.

با توجه به حجم زیاد کار و ضرورت نظم و آراستگی در پذیرایی، حضور نیروهای خدماتی در این مراسم ضروری است.
این افراد با مسئولیت پذیرایی، چیدن و جمع کردن ظروف، سرو چای و شربت و همچنین نظافت و آراستگی محل پذیرایی، به روند بهتر و باشکوه‌تر شدن مراسم کمک می‌کنند.

هزینه نیروهای خدماتی برای پذیرایی در مساجد، به صورت ساعتی محاسبه می‌شود.
به طور معمول، برای یک مراسم ترحیم با تعداد مهمانان متوسط، به حدود 4 نیروی خدماتی به مدت 4 تا 5 ساعت نیاز است.
هزینه این پرسنل در شهر تهران، به طور ساعتی و برای هر نفر در حدود 250 تا 300 هزار تومان است.
بنابراین، برای استفاده از 4 نیروی خدماتی در طول مراسم ترحیم، باید حدود 1 میلیون تومان به هزینه‌های مراسم اضافه کرد.

بیشتر بخوانید: تشریفات مراسم ختم ، برگزاری صفر تا صد مراسم مجلس ترحیم

برگزاری مراسم ختم در تهران، با توجه به آداب و رسوم و فرهنگ غنی ایرانی، امری واجب و ضروری است . بطور کلی هزینه های ختم و ترحیم در تهران به عوامل مختلفی از جمله :
مکان برگزاری، تعداد مهمانان، خدمات پذیرایی و تدارکات، موقعیت مکانی و… متغیر خواهد بود.
به طور کلی، برای برگزاری یک مراسم ختم با حدود 100 نفر مهمان در شهر تهران، باید حدود 80 تا 100 میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شود.
البته می‌توان با انتخاب گزینه‌های ساده‌تر و صرفه‌جویی در برخی از موارد، این هزینه را تا حدودی کاهش داد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

لیست کامل بهترین تالار ختم و ترحیم کرج
تشریفات مراسم ختم
رزرو تالار و رستوران باغ سعادت برای مراسم ختم در غرب تهران

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار پذیرایی کلاسیک غرب

مهر پارسال جشنم اینجا بود و فوق العاده بود از هرجهت که که فکرشوبکنید قیمت هم به نسبت جاهای دیگه ارزون تر بود.

کامیار
تالار پذیرایی قصر فراز

دست شما درد نکنه مرسی از پذیراییتون🌹

بدون نام
دانلود آهنگ آذری برای رقص عروس و داماد

عالی عالی............وبازم عالی بودترانه واهنگها همه باهم همخانی دارن ممنون

بدون نام
زیباترین جملات بله گفتن عروس

به امید بارش عشق به زندگیمان با اجازه پدر مادر بزرگترها بله

بدون نام
باغ تالار صدرا

دیشب ما اینجا مهمان بودیم کیفیت غذا بسیارپایین بود بااینکه آقای عونی که ازبستگان بنده هستن وبسیارهزینه سنگینی پرداخت کردن حقشان نبود

علی
باغ تالار عمارت موگه 2 | احمدآباد مستوفی

خداییش باغ تمیزی هست و لوکیشن جذابی داره غذاها در جلسه تست خیلی خوش مزه بود مدیریتشون خداییش خوبه من مراسمم فرداست نظر نهاییمو پس فردا میدم

:)
باغ عمارت صفاجو

سلام وقت بخیر. ۳۰۰ نفر مهمان داریم خاستم هزینه هارو بدونم. ممنون میشم جواب بدید

مهرانه
تالار تشریفاتی مایا

ما مراسم عروسیمونو این تالار گرفتیم همه چی درجه یک بود، از تشریفات و مهموندارا بگیر تاااا کیفیت و لذیذ بودن غذا، واقعا یه شب به یاد موندنی ساختن برامون دستشون درد نکنه

بدون نام
تالار تشریفاتی مایا

غذا عالی پذیرایی عالی بهترین شب زندگیمو ساختن ممنون از مدیریتتون