قیمت هر پرس غذا در تالار عروسی بر اساس نفرات

شهر پردیس - پل خلیج فا...
ازدواج آسان
اقتصادی $$$$ 50 - 375 مهمان
تهرانپارس - خیابان است...
تخفیف لحظه آخری
متوسط $$$$ 100 - 1000 مهمان
جلال آل احمد، بین پل آ...
متوسط $$$$ 25 - 300 مهمان
فلکه سوم شهران، انتها...
متوسط $$$$ 50 - 700 مهمان
خیابان شریعتی - روبروی...
متوسط $$$$ 25 - 350 مهمان
خیابان سهروردی - خیابا...
بالا $$$$ 25 - 500 مهمان
25٪ تخفیف ویژه برای روزهای شنبه به منظور ازدواج آسان
تهران - آزادراه خلیج ف...
ازدواج آسان
متوسط $$$$ 50 - 900 مهمان
تهرانپارس، بلوار شاهد ...
ازدواج آسان
اقتصادی $$$$ 50 - 500 مهمان
تهران، خیابان اقدسیه (...
بالا $$$$ 25 - 500 مهمان
چیتگر - بلوار علیمرادی...
متوسط $$$$ 25 - 1500 مهمان
ورودی رایگان گل ماشین عروس و دسته گل عروس هدیه مدیریت
مهرآباد جنوبی - پشت بی...
ازدواج آسان
اقتصادی $$$$ 25 - 450 مهمان
انتهای اتوبان حکیم غرب...
متوسط $$$$ 50 - 550 مهمان
1 2 3 27

در جریان برنامه‌ریزی بودجه برای برگزاری مراسم عروسی، حتماً یکی از نکات حائز اهمیت، بررسی هزینه‌های مربوط به شام عروسی و یا هر قیمت هر پرس غذا در تالار عروسی است. اولین گام در این راستا، تعیین هزینه های مربوط به خدمات پذیرایی است. سپس، دعوت از مهمانان به مراسم انجام گیرد. امروزه، با افزایش هزینه‌های عروسی، اکثر زوج‌ها به دنبال تشریفاتی با قیمت مناسب و همچنین کیفیت عالی هستند.

بطور معمول هر ساله، برآورد هزینه شام عروسی برای هر نفر افزایش می‌یابد و بررسی این موضوع چالش برانگیز است. به خصوص هنگامی که در مورد شب عروسی و شام عروسی صحبت می‌شود، اولین چیزی که به ذهن افراد می‌آید، هزینه‌های شام عروسی است. انتخاب نوع غذا و منو پذیرایی ( سلف سرویس و یا دیس پرس ) چالش‌برانگیز است. پیش از هر چیز، ضروری است که هزینه‌ها به دقت مشخص گردد، تا دو خانواده بتوانند مراسمی را با احترام به مهمانان خود برگزار کنند.

برای مشاهده قیمت تالار های تهران و استعلام قیمت منو های مختلف از این صفحه دیدن کنید

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا قیمت هر پرس غذا را در تالار عروسی بررسی کنیم

هزینه شام عروسی برای هر نفر ؟

هزینه شام عروسی به منوی انتخابی و کیفیت غذا بستگی دارد. به طور معمول، قیمت هر پرس غذا از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و به طور متوسط حدود ۸۰۰ هزار تومان است، که این رقم در منوهای سلف سرویس تا یک میلیون و پانصد هزار تومان و بیشتر نیز می‌رسد.

بعضی از خانواده‌ها به دلیل حفظ کیفیت و کاهش هزینه‌ها، ترجیح می‌دهند تعداد مهمانان خود را کاهش دهند. به همین دلیل، بسیاری از تالارها ظرفیتی تا 200 نفر را دارند.

برای صرفه‌جویی، می‌توانید انتظارات خود را کاهش دهید. به عنوان مثال، به جای داشتن 10 نوع غذای مختلف، می‌توانید به 3 یا 4 نوع غذا محدود شده و تعداد مهمانان را کاهش دهید.

نوع تالار پذیراییقیمت هر پرس غذا (تومان)
گران1,500,000
متوسط700,000
ارزان قیمت200,000

متاسفانه به دلیل رشد تورم شدیدی که در تهران و دیگر شهرهای ایران شاهد هستیم قیمت ها مدام در حال تغییر هستند و شما با یک قیمت ثابت نمیتوانید با تالار عروسی مد نظر خود قرارداد امضا نمایید. چرا که قیمت ها مدام در حال تغییر هستند و تالارها با توجه به قیمت روز هزینه ها را با شما محاسبه می‌نمایند.

بررسی قیمت غذای پرسی در تالار و باغ تالار در سال 1403

با توجه به تورم جاری در کشور ما، قیمت غذا و هزینه‌های پذیرایی در طول سال به طور مداوم تغییر می‌کند. این نوسانات قیمتی در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه خواهد داشت، به طوری که هزینه‌های مرتبط با شام عروسی و منوی غذا ممکن است به طور قابل توجهی افزایش یابد. بنابراین، برنامه‌ریزی دقیق و به‌روز نگه داشتن اطلاعات در مورد قیمت‌ها برای مراسم‌های مهم مانند عروسی بسیار ضروری است.

بطور کلی تالار یا باغ تالار مورد نظر شما ممکن است منو های متفاوتی برای پذیرایی داشته باشد که این منو ها شامل غداهای مختلف و خدمات متنوعی باشد که بابت هرکدام قیمت مجزایی را در نظر گرفته اند. اگر شما هم میخواهید برآوردی از قیمت داشته باشید باید به موارد زیر توجه کنید.

  • بررسی منو غذا ( تنوع غذا، نوشیدنی و دسر )
  • بررسی نوع غذا
  • تعداد دفعات شارژ میز مهمانان
  • توجه به قوانین تالار ( هزینه های ورودی و پذیرایی)
  • نحوه سرو غذا و خدماتی است که برای پذیرایی ارائه داده می شود
  • توجه به موقعیت مکانی تالار
  • هزینه های مربوط به میوه و شیرینی

بررسی منو غذا ( تنوع غذا، نوشیدنی و دسر )

بسیاری از زوج‌های ترجیح می‌دهند که به همراه غذاهای اصلی، انواع نوشیدنی‌ها و دسرها نیز در اختیار مهمانان خود قرار دهند. این رویکرد به منظور داشتن یک پذیرایی کامل و بی‌نقص استفاده می‌شود.

اگر شما نیز به دنبال چنین پذیرایی ای هستید، باید برای دسر و نوشیدنی‌ها نیز هزینه‌های قابل توجهی را در نظر بگیرید. این به این معناست که قیمت هر پرس برای مهمانان شما افزایش خواهد یافت.

از طرفی، همانطور که اشاره شد، هرچه تنوع دسر و نوشیدنی‌ها بیشتر باشد، باید بودجه بیشتری را برای این بخش نیز در نظر بگیرید.

در ادامه به بررسی و تنوع منوها بصورت کلی می‌پردازیم

  • منو دیس پرس

با توجه به اینکه این سبک منو روی میز مهمانان قرار میگیرد محدود است و تنوع آن بالا نیست. این گزینه مختصرترین و کمترین گزینه از نظر منو و تنوع است. قیمت این گزینه به تعداد نفرات حاضر در مراسم و تعداد پرس محدود می‌شود.

  • سلف سرویس

سلف سرویس یک گزینه بسیار گسترده است که به مهمانان این امکان را می‌دهد که به صورت نامحدود از میزهای سلف غذا انتخاب کنند. این گزینه شامل غذاهای مختلفی از جمله غذاهای ایرانی و فرنگی، غذاهای دریایی، سبزیجات و… می‌شود. قیمت این گزینه بر اساس تعداد پرس و نفر بر اساس غذاهای انتخابی محاسبه می‌شود.

  • فینگر فود

غذای فینگر فود معمولاً قبل از شروع شام و بصورت عصرانه برای مهمانان سرو می‌شود. این گزینه از غذاهای کوچک و مختلف تشکیل شده و می‌تواند گزینه‌ای متفاوت و جذاب باشد. قیمت این گزینه نیز بر اساس تعداد پرس محاسبه می‌شود.

  • سالاد و دسر

سالادها و دسرها نیز بخش مهمی از منو هستند و معمولاً بسته به منو می‌توانند متنوع باشند. قیمت دسرها بصورت کلی محاسبه و به منوی شما اضافه می‌شود. ممکن است برخی تالارهای عروسی این آیتم را بصورت پیشفرض روی منوی خود داشته باشند.

  • بار سرد و گرم:

مهمانان می‌توانند انتخاب کنند که چه نوع بار سرد یا گرم استفاده کنند. این گزینه معمولا به صورت نامحدود سرو می‌شود .

در نهایت، قیمت منو بر اساس تعداد نفرات و تعداد پرس‌ها متغیر بوده و متناسب با انتخاب‌های مهمانان در مراسم عروسی قرار می‌گیرند.

بررسی منو غذا ( تنوع غذا، نوشیدنی و دسر ) در تالار

بررسی نوع غذا

نوع غذایی که برای مهمانان خود انتخاب می‌کنید، تأثیر زیادی بر قیمت دارد و بدون شک، قیمت غذاهای ایرانی نسبت به غذاهای فرنگی معمولاً کمتر است. بنابراین، اگر بودجه بالایی برای مراسم عروسی خود ندارید، حتماً قبل از رزرو تالار و امضای قرارداد با آن، نوع غذاها و هزینه‌های آنها را دقیقاً بررسی کنید. این اقدام به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را با توجه به بودجه موجود بگیرید و از پذیرایی مهمانان خود بهترین لحظه‌ها را برگزینید.

تاثیر نوع غذا بر قیمت هر پرس

تعداد دفعات شارژ میز مهمانان

بررسی تعداد دفعات شارژ میز مهمانان یکی از نکات حیاتی در محاسبه قیمت شام عروسی است. عدم توجه به این جزئیات ممکن است به مواجهه با هزینه‌های زیاد و ناخواسته منجر شود. زوج‌ها با توجه به شرایط مالی و بودجه خود، قادرند تعداد دفعات شارژ میز مهمانان را افزایش یا کاهش دهند. البته، هرچه تعداد دفعات شارژ میز مهمانان بیشتر باشد، هزینه‌های بیشتری برای پرداخت الزامی خواهد شد

توجه به قوانین تالار ( هزینه های ورودی و پذیرایی)

بهتر است ازقبل با قوانین مجموعه ای که می خواهید رزرو کنید آشنا شوید. برخی تالارها هزینه‌های ثابت و مشخصی را برای هر مهمان در نظر گرفته‌اند که شامل پذیرایی از مهمانان با در نظر گرفتن جزئیاتی مانند سرو غذا، نوشیدنی، دسر و موارد دیگر می‌شود.

در مقابل، برخی تالارها هزینه ورودی جداگانه را اعمال می‌کنند و برای هر آیتم موجود در لیست پذیرایی که افزوده می‌شود، هزینه جداگانه‌ای را محاسبه می‌کنند. بنابراین، حتماً قبل از انجام رزرو، با قوانین و شیوه پرداخت هزینه‌های تالار آشنا شده و در صورت نیاز با مسئولان تالار مشورت کنید.

برای مشاهده قیمت باغ تالار تهران و استعلام قیمت منو غذایی از این صفحه دیدن کنید

نحوه سرو غذا و خدماتی است که برای پذیرایی ارائه داده می شود

عامل دیگری که در بررسی قیمت هر پرس غذا در تالار عروسی تأثیرگذار است، سبک پذیرایی است. این موضوع شامل سبک سرویس‌دهی، نحوه سرو غذا و خدمات ارائه‌شده برای پذیرایی می‌شود. اگر تصمیم به انتخاب سبک سلف سرویس دارید، قیمت هر پرس به ازای هر نوع غذایی که در منو دارید، جداگانه تعیین می‌شود. اما اگر تنها یک یا دو نوع غذا در نظر گرفته‌اید، می‌توانید این غذاها را به صورت پرسی یا دیسی سرو کنید، که هزینه و قیمت آن بر اساس تعداد پرس‌ها یا دیس‌ها محاسبه می‌شود.

منو غذایی تالار

توجه به موقعیت مکانی تالار

قطعاً هزینه هر پرس غذا در یک تالار عروسی در مناطق بالاشهر بسیار بیشتر از قیمت مشابه در تالارهای معمولی خواهد بود. بنابراین، در اینجا موقعیت مکانی تالار اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. برخی از تالارها به دلیل سابقه خوب و شناخته شده خود، معمولاً هزینه‌های بیشتری دارند. این تالارها منوهای متنوعی با قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهند تا مراجعه‌کنندگان و زوج‌ها بتوانند با توجه به هر نوع بودجه‌ای که دارند، شب عروسی خود را برگزار کنند.

هزینه های مربوط به میوه و شیرینی

علاوه بر بررسی هزینه‌های شام و قیمت هر پرس غذا در تالار عروسی، اهمیت ویژه‌ای به بررسی قیمت الزامات پذیرایی نیز داده می‌شود. معمولاً الزامات پذیرایی شامل میوه، شیرینی، و نوشیدنی می‌باشد. لذا، باید مطلع باشید که با توجه به تعداد مهمانان شما، چه اقلامی و به چه مقداری از این الزامات برای پذیرایی آن‌ها نیاز دارید. قیمت الزامات پذیرایی بیشتر از هر چیزی به کیفیت آن محصولات نیز بستگی دارد.

برای این منظور، باید مبلغی حدود 20  الی 50 میلیون تومان را به عنوان میانگین مد نظر قرار دهید که می‌تواند برای 200 نفر مهمان محاسبه شود. البته، با افزایش تعداد مهمانان، هزینه‌های بیشتری نیز باید در نظر گرفته شود

پذیرایی با میوه و شیرینی در تالار

نکاتی برای کاهش هزینه های تالار پذیرایی

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، هزینه غذا، میوه، شیرینی، دسر و نوشیدنی در تالارهای پذیرایی تهران به ترتیب از نوع لاکچری تا ارزان قیمت، افزایش می یابد. این افزایش قیمت به عوامل مختلفی مانند موقعیت مکانی تالار پذیرایی، کیفیت و تنوع غذا، میوه، شیرینی، دسر و نوشیدنی ارائه شده توسط تالار پذیرایی بستگی دارد.

در ادامه، چند نکته برای کاهش هزینه غذا، میوه، شیرینی، دسر و نوشیدنی در تالار پذیرایی ارائه شده است:

  • تعداد غذاها، میوه ها، شیرینی ها، دسرها و نوشیدنی ها را کاهش دهید.
  • به جای پذیرایی و استفاده از خدمات لوکس و گرانقیمت، منوهای ساده و ارزان را انتخاب نمایی
  • از سرویس پرسی به جای سرویس بوفه ای استفاده کنید.
  • از تخفیف های تالارهای پذیرایی استفاده کنید.

با توجه به جدول بالا، هزینه هر پرس غذا در تالار پذیرایی لاکچری به طور متوسط حدود 700 هزار تومان است. این هزینه در تالارهای متوسط حدود 300 هزار تومان و در تالارهای ارزان قیمت حدود 200 هزار تومان است.

در نتیجه

باتوجه به نوسات قیمتی و افزایش قیمت مواد غذایی ممکن است هزینه کلی شام عروسی و هزینه شام عروسی برای هر نفر هر ساله افزایش پیدا کند. از این رو بطور دقیق نمی توان پیش بینی کرده که قیمت هر پرس غذا در تالار عروسی دقیقا چقد می شود و در واقع این موضوع تا حد زیادی غیر ممکن خواهد بود.

اما این نکته را همواره مدنظر داشته باشید که اگر بودجه کافی برای برگزاری یک مراسم مجلل را ندارید، کمی از خواسته های خود عقب نشینی کنید و مراسمی ساده تر و با حضور مهمانان کمتر برگزار کنید تا در شروع زندگی با مشکلات روبه رو نشوید و با آرامش بیشتری زندگی مشترک را شروع کنید

لینک‌های مفید

نظرات کاربران