7 سنت عروسی عجیب و جذاب در کل جهان

عروسی بدون شک یکی از سنت های بسیاری از کشور ها برای هم پیمان شدن زوجین به شمار می رود که در هر کشور آداب و رسوم خاص و مربوط به خود را دارند که شاید برای دیگر کشور ها عجیب به نظر برسد .

آداب و رسوم ازدواج در جهان

هر کشور فرهنگ و آداب و رسوم خاصی برای برگزاری مراسم عروسی دارند که ممکن است بسیاری از کشور ها با این فرهنگ آشنایی نداشته باشند به همین دلیل فرهنگ برگزاری در هر کشور ممکن است برای فرهنگ و کشور های دیگر عجیب و جذاب به نظر برسد .

در همین رابطه ببینید : تشریفات ازدواج

آداب و رسوم ازدواج جهان

در این مقاله سعی داریم شما را با جذاب و عجیب ترین فرهنگ و آداب و رسوم عروسی در کشور های مختلف آشنا کنیم .

7 سنت عجیب و جذاب عروسی در جهان :

  • ژست احترام : روسیه : در کشور روسیه یکی از سنت هایی که عروس و داماد باید در روز عروسی رعایت کنند ژست احترام می باشد . به این صورت که به مقبره سربازان گمنام و کشته شده در جنگ ها می روند و با ژست خاص بر روی مقبره آن ها گل گذاشته و به روح آن ها ادای احترام می کنند.
  • کار گروهی : آلمان : یکی از سنت های ازدواج که در کشور آلمان رواج دارد کار گروهی است . در آلمان در زمان عروسی یک تخته بزرگ چوبی آورده می شود و عروس و داماد باید به کمک یک دیگر و با همکاری خود بر این تخته بزرگ غلبه کنند . مردم آلمان بر این باور هستند که این کار باعث می شود زوجین با همکاری خود بر مشکلات زندگی غلبه کنند.
  • باج خواستن از داماد : رومانی : یکی از سنت و رسوم عجیب عروسی در کشور رومانی می باشد . در قبل از عروسی دوستان و مهمانان عروس را ربوده و در یک مکان نامشخص پنهان می کنند و سپس با باج گرفتن ( معمولا گرفتن چند شیشه مشروب ) از داماد عروس را تحویل داماد می دهد و سپس داماد باید در مقابل کل مهمانان آواز بخواند.
  • اسیر کردن عروس و داماد قبل عروسی : اسکاتلند : یکی از رسوم عجیب ازدواج در کشور اسکاتلند می باشد . در روز قبل از عروسی عروس و داماد توسط دوستانشان اسیر می شوند و در این مدت آدر و خاکستر به سر و صورت عروس و داماد می پاشند . مردم اسکاتلند بر این عقیده هستند که این کار موجب رهایی عروس و داماد از روح شیطان است .
  • حسود نباشید : سوئد : در سوئد یک رسم عجیب در زمان عروسی وجود دارد به طوری که اگر عروس از کنار داماد و یا از داخل اتاق بیرون رود خانم ها آزادانه می توانند داماد را ببوسند و در صورتی که داماد از پیش عروس برود و یا از اتاق خارج شود مردان می توانند آزادانه بوسه ایی بر صورت عروس بزنند .
  • اشک شادی : چین : یکی از رسوم عجیب ازدواج در کشور چین می باشد . چینی ها حدود یک ماه قبل از عروسی عروس خانواده ده روز به طور میانگین یک ساعت داخل ظرفی گریه میکنند . بعد از اتمام این ده روز ظرف به مادر عروس داده می شود و مادر عروس در این ظرف نیز به مدت ده روز گریه میکنند . پس از اتمام ده روز مادر عروس ظرف تحویل مادر بزرگ عروس داده می شود تا داخل ظرف گریه کند . چینی ها بر این عقیده هستند که این گریه یک نوع ابراز خوشحالی برای عروسی است .
  • فرش انسانی / فرانسه : در جزایر مارکاس کشور فرانسه پس از اتمام مراسم عروسی فامیل های عروس در کنار هم بر روی زمین دراز کشیده و عروس و داماد مانند فرش انسانی از روی آنها عبور می کنند . این رسم یکی از عجیب ترین رسم های ازدواج در اروپا نیز به شمار می رود .

آداب و رسوم ازدواج در جهان

همچنین ببینید : ازدواج سفید در ایران

این مواردی که گفته شد تنها بخشی از آداب و رسوم عجیب و جذاب در جهان بود . با توجه به تفاوت فرهنگی هر کشور با دیگر کشور ها ممکن است این رسم ها بسیار عجیب و باور نکردنی باشد و یا با توجه به عقاید دیگر کشور ها این یک نوع بی احترامی به شمار آید اما به عقیده مردم خود آن کشور باعث خوشبختی و … عروس و داماد ها می شود .

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

سوالات پدر دختر از داماد در خواستگاری
سوالات خواستگاری که دخترها باید بپرسند
سوالات خواستگاری که پسرها باید بپرسند
ترتیب رقص مراسم عروسی

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار پذیرایی کلاسیک غرب

مهر پارسال جشنم اینجا بود و فوق العاده بود از هرجهت که که فکرشوبکنید قیمت هم به نسبت جاهای دیگه ارزون تر بود.

کامیار
تالار پذیرایی قصر فراز

دست شما درد نکنه مرسی از پذیراییتون🌹

بدون نام
دانلود آهنگ آذری برای رقص عروس و داماد

عالی عالی............وبازم عالی بودترانه واهنگها همه باهم همخانی دارن ممنون

بدون نام
زیباترین جملات بله گفتن عروس

به امید بارش عشق به زندگیمان با اجازه پدر مادر بزرگترها بله

بدون نام
باغ تالار صدرا

دیشب ما اینجا مهمان بودیم کیفیت غذا بسیارپایین بود بااینکه آقای عونی که ازبستگان بنده هستن وبسیارهزینه سنگینی پرداخت کردن حقشان نبود

علی
باغ تالار عمارت موگه 2 | احمدآباد مستوفی

خداییش باغ تمیزی هست و لوکیشن جذابی داره غذاها در جلسه تست خیلی خوش مزه بود مدیریتشون خداییش خوبه من مراسمم فرداست نظر نهاییمو پس فردا میدم

:)
باغ عمارت صفاجو

سلام وقت بخیر. ۳۰۰ نفر مهمان داریم خاستم هزینه هارو بدونم. ممنون میشم جواب بدید

مهرانه
تالار تشریفاتی مایا

ما مراسم عروسیمونو این تالار گرفتیم همه چی درجه یک بود، از تشریفات و مهموندارا بگیر تاااا کیفیت و لذیذ بودن غذا، واقعا یه شب به یاد موندنی ساختن برامون دستشون درد نکنه

بدون نام
تالار تشریفاتی مایا

غذا عالی پذیرایی عالی بهترین شب زندگیمو ساختن ممنون از مدیریتتون